۱۳۹۱ تیر ۱۰, شنبه

مهاتما گاندی ،نلسون ماندلا و آقای رضا پهلوی

مهاتما گاندی ،نلسون ماندلا و آقای رضا پهلوی



بسیاری از حضرات و آقایان ، از مقایسه آقایان گاندی و ماندلا

توسط آقای رضا پهلوی با خودشان برآشفته شدند ، این مقایسه

را مستمسک تخریب قرار دادند و میکوشند که آن را به خود

بزرگبینی و غرور ایشان نسبت دهند، که این جوان خودش را

تالی گاندی و ماندلا ثانی میپندارد و ای داد و ای هوار و ای مردم

به فریاد ماندلا و گاندی برسید .//


مطمئنا آقای رضا پهلوی خودشان را از نظر شکل و ظاهر و تیپ

و قیافه و سایز کفش ویا نژاد و فیزیک بدنی با آقایان ماندلا وگاندی

مقایسه نکرده اند .//


گاندی مظهرمبارزه منفی و شیوه مقاومت آرام که اصل ساتیا گراهای

او سرمشقی برای آزادیخواهانی چون ،لخ والسا و گیاتسو ولوترکینگ

و سوچی و مظهر مقاومت در مبارزه با نژاد پرستی یعنی آقای نلسون

ماندلا شد .//


پس روشن و مبرهن است که آقای رضا پهلوی که همیشه ودرتمامی

گفتار ها و نوشته های خودشان از خشونت و خونریزی دوری جستند

و به آن سفارش کردند و همیشه به نافرمانی مدنی تاکید داشتند ودارند،

از این منظر خودشان را مقایسه کردند که براستی قیاس برحق و وارد

و بجائی است .//

و بر ماست که بگردیم و تحقیق کنیم و درصدد مقایسه برآییم که آیا

آقای گاندی و ماندلا هم با چنین دشمنان خونخوار و تروریست و

خشونت طلب و کور اندیش و خطر ناک وبی منطق و هتاک و افترا

زن و حسود و بخیل و بی آبرو و پست و حقیر و خائن وجنایتکاری

روبرو و درگیر بوده اند یانه ؟

و در آخر فقط میتوانم بگویم : کافر همه را به کیش خود پندارد .//

۲۶ نظر:

  1. بادرود به شما نیک کردارعزیز
    بنده که درایران هستم وتلاش کردم همواره درجریان مسائل سیاسی اجتماعی باشم نخستین بارازطریق گفته های شاهزاده رضابه اهمیت مبارزه بی خشونت ونافرمانی مدنی پی بردم وبه راستی نخستین کسی که من رابه وضوح بااین ارزشهابه عنوان روش ونه شعارآشناکردایشان بودند
    فقط خواستم تجربه یک جوان سی ساله درایران رابرایتان بگویم
    پاینده ایران
    جاویدشاه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آقای هوشنگ سلام .

      آقای رضا پهلوی شخصی با معلومات و تحصیلکرده هستند که از آیات و روایات و نقل از

      کلب بن شتر بن الاغ حجازی نقلی نمیکند و سخن نمیگوید !!

      پاینده باشید

      حذف
  2. به عقیدهُ من نباید این کار را میکردند چون ایشان نباید یادشان برود که شیوهُ زندگی کردن و جاهائی که از آنجا به اینجا رسیده اند خیلی با هم متفاوت بوده است

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ریشه در خاک سلام ،

      چنین استدلالی را هم دوستی در بالاترین کرد و چون ایشان در کاخ بزرگ شدند و پرستار و

      تجمل و نازو نعمت ،با گاندی و ماندلا ..........که جوابدادم :

      با این استدلال شخص بودا و فلسفه بودیسم هم بزیر شک و سوال میروند !!

      بودا هم شاهزاده نازپرورده ای بود که رنج و پیری و بیماری و مرگ را نیز از وی پنهان داشتند

      اما یکی از انسانی ترین و با رحم و لطیفترین دینهارا پایه گذاشت

      حذف
  3. انشاالله که اقای چهلوی زنده باشند ولی تصور مقایسه اقای چهلوی با امثال گاندی و ماندلا هیچ تناسبی ندارد ایشان را باید در نهایت با امثال اقای نوریزاده مقایسه کرد شخصیت سازی وشخصیت پرستی نه تنها باعث پس رفت است بلکه باعث نامیدی مردم هم خواهد شد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جناب رستمی فقط تیتر را خواندید ؟

      یا دلیل هم قابل قبول شما نبوده ؟
      در هر حال برای من مهمتر از سر زیر تاج خود تاج میباشد

      حذف
  4. شاهزاده گاندی زمان ما !

    شاهزاده در سال‌های گذشته با تعین خط مشی‌ مبارزهٔ بدور از خشونت از الگوی گاندی پیروی کرده و بار‌ها خواسته است که رفتار او "گاندی وار" تلقی شود ، که سرمشق او گاندی و به جایگاه و نقش چون او در رهبری مبارزات ملت هند علیه استعمار انگستان نگریسته شود ،هر چند که شاهزاده در ابتدای شروع مبارزه بار‌ها ادعا کرده بود که رهبر جنبش مسلحانه علیه رژیم هست که تا ۴۸ ساعت دیگر که هنوز گویا سرنرسیده قرار است با رهبری و فرماندهی شخص او آغاز شود.

    حال که شاهزاده به جای رضا شاه کبیر و محمد رضا شاه، شاهنشاه مقتدر ایران ،گاندی را به عنوان الگو ،سرمشق خود قرار داده است پس با شناختن گاندی ،میتوانیم شاهزاده را هم بشناسیم و رفتارش را تحلیل و توجیه کنیم.

    گاندی که بود ؟ گاندی نیز مانند بسیاری از قهرمان کشور‌های مفلوک و جهان سومی دارای دو چهره واقعی‌ و اسطوره‌ای می‌باشد ،کمتر کسی‌ به چهره واقعی‌ گاندی آشناست و روایت پوپولیستی از گاندی رایج‌ترین برداشت از شخصیت و چهره گاندی است.

    هند اصولاً کشوری از هر لحاظ بسیار غنی اما در طول تاریخ به لحاظ قهرمان ملی‌ تاریخی و حکومت ملی‌ بسیار ضعیف بوده است.

    مهندس کرمچند ماهاتما گاندی !

    در مدرسه در ردیف دانش آموزان کودن و خنگ بود ، در ۱۳ سالگی ازدواج کرد ،در ۱۶ سالگی درست هنگامی که پدر او در حال احتضار در بستر بود ،با همسر خود زناشویی میکرد ، سپس گفتند که از عذاب وجدان آن کار ، از سنّ ۳۶ سالگی به کلی زناشوئی با همسر یا غیر را تعطیل کرد.

    پس از فوت پدر به قصد تحصیل برغم مخالفت مادرش عازم لندن شد ، به مادر خود قول داد که هرگز مشروب نخورد و با زن‌های بد هم کاری نداشته باشد و یک هندی اصیل باقی‌ بماند !اما به محض رسیدن به لندن سعی‌ کرد یک انگلیسی تمام عیار و اصیل شود با علم به اینکه خانواده او چندان وضع مالی‌ خوبی‌ ندارند در هتل گرانی سکنی گزید ، کت شلوار انگلیسی بر تن‌ کرد با کلاه سیلندر که یک جنتلمن اصیل انگلیسی شود، شب‌ها مست و لایعقل، تلو تلو خوران ،افتان و خیزان از باده گساری با فواحش باز میگشت یا پلیس او را می‌آورد، طوری که به مدت کوتاهی پول تمام شد ....

    پس از اتمام تحصیلات و فوت مادر به هند بازگشت و دفتر وکالت باز کرد اما چند ماه گذشت و فقط یک نفر به او رجوع کرد و او در اولین وکالت که آخرین آن هم بود ، در دادگاه ،زبانش بند آمد و از ناراحتی‌ از حال رفت چرا که نمی‌دانست در مقام دفاع از موّکل خود چه باید بگوید جلسه دادگاه از بی‌ عرضگی و دست پا چلفتی بودن او به تئاتر کمدی درام تبدیل شد و تماشاچیان از حرکات و رفتار او از خنده منفجر شدند.

    در هند دیگر آینده‌ای در انتظارش نبود از همه جا رانده و مطرود به آفریقایی جنوبی نزد کولی‌های هندی رفت ، داستان بیرون انداختن او از قطار با تحریفاتی ،تغییر یافته است تا چهره این " قهرمان انگلیسی" مخدوش نگردد، گاندی با داشتن بلیط درجه ۳ در واگن درجه یک نشسته بود و به خاطر تبعیض نژادی حاکم بر سیستم انگلیسی‌ آفریقایی جنوبی ،اصلا به او به عنوان یک تیره پوست کولی، بلیط درجه یک در باجه فرخته نمی‌شد.

    سرباز انگلیسی !

    گاندی که در انگستان و فرهنگ انگلیسی‌ ذوب شده بود ، و به هر دری میزد تا مگر انگلستان او را به عنوان یک نوکر بپذیرد ،در زمان بروز جنگ بویر ، برای خوش خدمتی داوطلبانه تشکیلات درمانی از هندی‌های مقیم آفریقایی جنوبی به شکل واحد بهداری تاسیس کرد و مشغول خدمت به انگلستان و قشون انگلیسی‌ شد.

    این نقطه عطف شروع زندگی‌ جدید گاندی به عنوان "مامور انگلیسی‌ " بود.

    جالب اینجاست که در جنگ میان زلو‌ها آفریقایی که برای کسب استقلال با انگلستان در جنگ بودند ،گاندی طرف انگستان را گرفت و مشغول مدوای سربازان انگلیسی در بهداری خود بود.

    گاندی که سال‌ها در هند با وجود تلاش بسیار در همه زمینه‌ها ناکام و ناشناس باقی‌ مانده بود ، اینبار در بازگشت خود با ماموریت از ملکه انگستان ، توسط نشریات هندی تحت کنترل انگلیسی به شدت مورد توجه و تبلیغ قرار گرفت بطوری که در مدت کوتاهی به عنوان یک شخصیت سیاسی برجسته در محافل سیاسی مطرح شد بدون داشتن کوچکترین سابقه کار سیاسی !.......

    پاسخحذف
  5. در مورد تجزیه پاکستان در هند انگستان طوری توسط ماموران خود گاندی ، محمد علی‌ جناح ،کنگرهٔ وابسته و آلوده و فاسد هند عمل کرد که تا زمانی‌ که پاکستان جدا و مستقل نشده بود ،هند استقلال نیافت ، پادوی حلقه به گوش انگستان مهاتما گاندی ،مانند همیشه روزه سیاسی گرفت و گفت تا کنگره هند بودجه جدایی پاکستان را تصویب نکند من آنقدر روزه میگیرم تا از گرسنگی بمیرم ! کنگرهٔ و دولت هم تا خرخره انگلیسی و گوش به فرمان بودند امضا کردند.

    اما میهن پرستان هندی با شنیدن این حرف و خیانت او گفتند البته که تو به زودی خواهی‌ مرد، اما نه از گرسنگی بلکه از یک گلوله در مغزت .!

    انگستان با گماشتن و تحمیل گاندی ( مانند خمینی در ایران ) به عنوان رهبر و تعین خط مشی‌ آینده هند ،انتقام سختی از هندیان گرفت ، نه تنها در فقر غوطه ور شدند و کشورشان به دست مزدوران و گماشته انگلیسی گاندی و نهرو و دولت وابسته هند تکه تکه شد و بر باد رفت از همه دردناکتر که برجسته‌ترین هندی و سمبل هند یک پیر خرفت ، ، کودن ، دست پا چلفتی ، احمق ،نوکر انگستان به شکل اسطوره در تاریخ هند جاودانه شدو ملت هند را برای سال‌های زیادی به بیراهه برهوت کشاند.

    خوب پس بی‌ جهت نیست که شازده سید مرید و ملیجک سید علی‌ هم میخواهد گاندی دیگری شود ، و راه گاندی را میرود ، شازده جنازه تمام شرایط گاندی شدن را دارد ، بی‌ عرضگی ، دست پا چلفتی ، فریبکاری ، حماقت ، مذهبی‌ بودن (گاندی هم مذهبی‌ بود و میگفت زلزله برای این آمد که مردم معصیت کردند و گوشت گاو خوردند ) ، نوکر صفت بودن ، گوش به فرمان امر رهبر و ارباب بودن و ...

    مبارزه بدون خشونت هم یعنی‌ اینکه کشته بشوید اما کسی‌ را نکشید ، هر بلایی حکومت بر سر تان آورد ،هیچ نگوید و حتی انگشتتان را هم بلند نکنید ،حکومت خود به خود تغییر میابد .! شما برای تغییر حکومت کاری نکنید، خدا کریم است.



    ترجمه جملات قصار من در آوردی جعلی شازده منسوب به گاندی :

    حالا که من ترسو و بزدل و نوکر سید علی‌ هستم و قدم و قدم برندشتم و به جز نوکری و خدمت به سید علی‌ کار دیگری انجام نداده‌ام اسم این همه خیانت و زبونی و ضعف را میگذارم " اندیشه عدم خشونت " ، و من چون فرزند سید فرح توده‌‌ای مسلمان هستم ، هم مسلمان هستم و هم کمونیست که هر دو جهان وطنی هستند ،پس فرقی‌ ندارد آمریکا یا ایران همه جا" خانواده عالمیان" هست ،من هم که همیشه به بودن در کشور آمریکا و زندگی‌ آزاد افتخار می‌کردم ،فرزدن من هم که نه ایران را می‌شناسند ، نه علاقه‌ای دارند و حتی فارسی هم بلد نیستند حرف بزنند و ننگ دارند فارسی صحبت کنند ، و خود را آمریکایی‌ می‌دانند.

    ... امام حالا فکر نکنید همه اینها از ترس و بزدلی و پستی هست ، اینها همه نشان از شجاعت من دارد و باید به من مدال افتخار بدهید ، کمک مالی‌ زیاد در اختیارم بگذارید تا به روند استقرار " دمکراسی بدون خشونت " در ایران کمک کنم و با همین اراجیف سر شما را گرم کنم تا سید علی‌ خلافتش مستدام بماند.

    پاسخحذف
  6. http://www.facebook.com/photo.php?fbid=224503820973655&set=a.109277749162930.18901.100002421177106&type=3&theater

    پاسخحذف
  7. نلسون ماندلیا هم یک مامور خود فروخته انگلیسی است ،ندیدید چطور گردو‌های آخوند‌ها را میمالید ؟ دقیقا همان ماموریت گاندی را آفریقایی جنبی به عهده گرفت ، داشت که جنبش پر شور مردم آفریقایان بومی را به انحراف بریده مطالباتشان را محدود کند ، خود همچون عروسکی دست هیأت حاکمه سفید دکور روی صحنه باشد و شعار می‌بخشیم اما فراموش نمیکنم سر دهد و آب به روی آتش مبارزات ملت خود بریزد.

    راه قهرمانان ساخت انگستان گاندی و ماندیلا راه میهن فروشی و خیانت است ، هر کسی‌ آنان را الگو قرار دهد منظوری به جز خیانت و ضربه زدن به آرمان‌ها و مبارزات مردم ندارد.

    شازده هم کم ضربه به مبارزات مردم نزده است ،نگاه کنید به کارنامه ش چطور مردم را ۳۳ سال بازی داده است و هر بار یک نقش تازه‌ای بازی می‌کند ، چطور همه اقداماتش به نفع آخوند تمام میشود ، دقت کنید به شعار " آشتی‌ ملی‌ " که به جز آشتی‌ با سید علی‌ معنی‌ دیگری ندارد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آقا خسرو ،یک رهبر و یا لیدر مردمی و مستقل و آزاده را میتوانید نام ببرید ؟

      حذف
  8. مصطفی گرامی‌

    گمان دارم که روی پرسشتان با من بود .

    از رهبران مردمی در ایران ، رضا شاه کبیر ، محمد رضا شاه ، سید ضیا ، نادر شاه افشار ،کریمخان زند به عنوان نمونه‌های تاریخی

    رهبر ملی‌ که در حال حاضر وجود داشته باشد ،از آن جهت در دسترس نیست ، چرا که مردم به دنبال آن نیستند ، تمامی‌ رهبران ملی‌ و مستقل چه در ایران چه در خارج ، جلوه‌ای اراده ملت خود بودند ، مردمی که به دنبال فریب کاران از این فریب کار به فریب کار دیگری می‌رسد ،از شازده رضا به موسوی و کروبی و خاتمی ، فکر می‌کنید اگر رهبری لایق وجود داشت ،اصلا مورد توجه قرار میگرفت ؟ یا اینکه توسط هوادران این رهبران کاذب ،به تمسخر گرفته شده از میدان به در میشد ؟

    اگر خوب دقت کنید ، همه این رهبران ساخته و پرداخته دستگاه تبلیغاتی و با سرمایه گذاری نظام و همراهی رسانه‌‌های غربی هستند ، اصلاح‌طلب ساخته رسانه‌ هایی مانند بی‌بی‌سی و صدای آمریکا بود .

    مردم بدون وقفه تحت تاثیر این رسانه‌‌ها ، بدون اینکه بخواهند به دنبال کسانی‌ می‌رفتند که برایشان ساخته بودند ، بهار عربی‌ یک دروغ کثیف بود که باز غرب ساخت ، خاتمی را غرب بزرگ کرد و با کمک همین عوامل درونی‌ نظام و قهرمان سازی‌های کاذب آنان جنبش مردم را منحرف و نابود ساختند.

    هر زمان مردم با دیدی ملی‌ و مستقل ، بر اساس ارزش و آرمان‌های ملی‌ مشخص ، به دنبال رهبری باشند ، همان رهبر به زودی ظهور خواهد کرد.

    ما آن چه میبینیم گیجی و آشفتگی‌ فکری و سر درگمی مردم که ناشی‌ از ضربات این انقلاب به ارزش‌های اصیل و ملی‌ و باور‌های ایرانی‌ بوده است .

    کم نیستند کسانی‌ که تحت تاثیر انقلاب و تلقینات رسانه‌‌های داخلی‌ و خارجی‌ به نهاد پادشاهی پشت کرده اند و بدون اینکه بدانند ، همانند اجدشان با زور شمشیر به جای اسلام اینبار جمهوری آورده اند، و آنرا مانند اسلام که دین کاملی میدانستند یک سیستم مدرن و کامل می‌دانند.

    در صورتیکه جمهوری تقریبا به قدمت پادشاهی‌ها وجود داشته است و بیشتر آنان دست کمی‌ از نظام اسلامی نداشته‌اند و این همه فساد درون نظام بیش از آنکه از برکاته اسلام باشد به سیستم نارسا و فساد پذیر جمهوری‌ها مربوط میشود.

    از فاسد‌ترین جمهوری‌ها و برجسته‌ترین نمونه آن ، حکومت آمریکا است ،اما با تبلیغات‌های هالیوود و رسانه‌‌های کاملا وابسته به حکومت اما به ظاهر مستقل آمریکایی‌ همه لاپوشانی شده و ما عیوب و فساد آنرا نمی‌بینیم ،آخرین افتضاح آن دست داشتن وزیر دادگستری آمریکا در قاچاق مواد مخدر بود که چند روز پیش افشا شد و بدانید که نظام اسلامی حکومت فاسد آمریکا را سر مشق خود قرار داده و جسارت این همه فساد و دزد و تباه کاری را پیدا کرده است.

    اما میبینیم همه مردم به جای اینکه چشم به تاریخ و فرهنگ و ملت خود داشته باشند ، مسخ غربی‌ها شده و با یک اشاره آنان به سر میدوند.

    فرانسه برای خاتمی فرش قرمز پهن می‌کند ،مردم همگی‌ به دنبال خاتمی میدوند ، شیرین عبادی را که کسی‌ نمیشناخت با اهدا یک جایزه غربی نوبل صلح ،شب مانند یک قهرمان ملی‌ از او در فرودگاه استقبال میکنند ، و فرودگاه جای سوزن اندختن نیست.

    تا زمانی‌ که مردم برای آزادی خود چشم به غربی‌ها دوخته اند ، باید به دنبال همان قهرمانان ساخته همانان بروند.

    اکنون بزرگترین مانع سرنگونی نظام آن است که مردم ناخودآگاه تحت تاثیر انقلاب و کیلشه‌های اسلامی توده‌‌ای قرار دارند، بدون اینکه بخواهند با تکیه به آرمان‌های انقلاب ،می‌خواهد نظام را سرنگون کنند ، و با رفتن به دنبال افرادی از درون همین نظام ،با نظام مبارزه کنند که نتیجه آن را هم دیدیم.افراد مبارزی هستند که هم با شاه میخواهند مبارزه کنند هم با انقلاب که شدنی نیست. شاهنشاه فرد نیست ، عصاره تاریخ ایران است ، سمبل ملی‌ و فرهنگی‌ ماست که شالوده و اساس ایرانی گری بر روی آن استوار شده است ، تنها آلترناتیو نظام است ، جدال با پادشاهی معنی‌ دیگری به جز تائید انقلاب خمینی ندارد.

    اگر پادشاهی که بزرگترین نیروی بالقوه تاریخی ایران است با بیشترین عاشق و فدائی و طرفدار ،اگر چندان مورد توجه نیست ۳ دلیل دارد .

    یکی‌ اینکه در انقلاب ظاهرا شکست خورد ! و تاریخ را فاتحان می‌نویسند و حق حکومت از آن همانان است.

    دوم آنکه رسانه‌‌های غربی مردم را به سوی جمهری خواهی‌ سوق میدهند و برای پادشاهی ما چندان ارج و قربی قائل نیستند .

    سوّم آنکه وارث پادشاهی سید شازده رضا ، منند شاه سلطان حسین، شخصیت بیمار و ضعیف النفس ،و عقب افتاده ذهنی‌ است که آلت دست خانواده مادری خود که از آتش بیاران این انقلاب بودند قرار دارد و عملکرد منفی‌ او و افتضاحات و ضعف بیش از حد این کودک پیر ، باعث شده که همگی‌ پأشاهی را نهادی ضعیف بپندارند، در صورتیکه ضعیفترین پادشاهی‌ها ، بسیار مقتدر تر از جمهوری‌های به ظاهر قوی است.

    ..........................

    پاسخحذف
  9. ........................

    اکنون مگر اینکه با همت مبارزان میهن پرست ، و با تلاش آنان جو سیاسی مسموم باقی‌ مانده از انقلاب پاکسازی شده ، که آن هم به دلیل آلودگی‌ تقریبا بیشتر سیاسیون ما به انقلاب ممکن نیست ،چرا که آنان از انقلاب هویت میگیرند ، همه افراد مطرح که باز توسط رسانه‌‌های غربی مطرح میشوند از سر سپردگان انقلاب هستند حتی نوری زده ، سازگارا ، اکبر سلاخ گنجی ،بهنود و ....

    مگر اینکه معجزه‌ای روی دهد ، سوار‌ی به حکم تاریخ بیاید و مردم بدون توجه به اینکه که غربی‌ها نظرشان چیست آیا او را تائید میکنند و آیا با ارزش‌های مدرن ! دموکراسی که معلوم نیست چی‌ است ،همخوانی دارد یا نه، به دنبال او رفته نظام اسلامی را با یک حرکت به شکل کامل و بی‌ بازگشت سرنگون سازند به خویشتن خود بازگردند .

    پاسخحذف
  10. جناب آقای کاویانی ، دوست عزیز

    من واقعا هنوز با خواندن نوشته های شما مرددم که طرفدار حکومت پادشاهی هستید

    یا مخالف آن ؟

    چطور با قبول داشتن پهلوی اول و دوم در درایت و رهبری و صداقت و پاکی و میهنپرستی آنها ،اینگونه با پهلوی سوم سرشاخ شدید که از عجایب تفکر و بینش است !!

    و با آگاهی از سیاست جهانی و وضعییت ایران و خواندن آن به شما شک میکنم که چطور با اینهمه آگاهی در جایگاه نقد تخریبی قویترین و مقبولترین آلترناتیو موجود قرار دارید؟

    اگر وب یا پیجی دارید که نوشته های شما و خط فکری وسیر آن را بتوانم بخوانم و بدانم ،لطفا معرفی کنید و آدرس بدهید ،تا با آگاهی از آن به دیگر سخنان و نوشته های شما بنگرم و بیندیشم .//

    در ضمن این وب پندار نیک وب فرعی از وب اصلی کردار نیک و گفتار نیک من هست اگر میل بودید نگاه کنید تا خط و سیر فکری مرا دریابید .//

    به زحمت نوشتن آگاهم و از جدیت شما در نوشتن نظرات تان آگاه هستم و بدانید که تمام آنها را کلمه به کلمه خواندم و با این ادبیات خوب و (کم توهین ) ولی قوی و مستدل آشنا هستم و بر آن ارج مینهم.....

    پاسخحذف
  11. درود بر شما

    ما باید هر پدیده‌ای را جدا بررسی کنیم ، پهلوی اول و دوم و شرافت و میهنپرستی آنان هیچ ارتباطی‌ و هیچ بایستی برای شازده سید دیبا نمیاورد .

    شاه اسمیل اول و شاه عباس هم داریم و در آخر یک دلقکی به نام شاه سلطان حسین که کپی‌ شازده سید است.

    ایشان مشکلات روحی گوناگونی دارند که حتی از پس زندگی‌ شخصی‌ خود بر نمی‌آید و چون اساس را با تربیت اسلامی و توده‌‌ای از مادرشان گرفته این است که آمد همان مادر دروغ میگویند و ریا کاری میکنند.

    همینقدر بدانید که خودکشی شاهزدگان پاک ایرانی به دلیل خیانت‌های شازده سید و مادرشان بوده است ، و هر دو آن گرامیان یکی‌ بیش از ۱۵ سال و دیگری ۱۰ سال بود که این دو را طرد کرده بودند.

    اما هم بانو فرح و هم شازده سید در مرگ آنان شادی‌ها کردند که در عکس‌های به جا مانده کاملا مشخص است و شازده فیلم تعریف می‌کرد و میخندید ،و مرگ آنان را باز نشانه الطاف خدا به سید‌ها دانستند چون آنان پهلوی واقعی‌ بودند.

    حال حساب نهاد مقدّس پادشاهی که ایران را حفظ کرده بود از حساب همه پادشاهان جداست .

    سلطنت با خون ایرانیان در طول هزاران سال عجین شده است ،حتی کسانی‌ که خود را جمهوری خواه می‌دانند هم طرفدار سلطنت هستند .

    اصلا در تاریخ بشریت به خصوص ایرانیان پادشاه جایگاه والای داشته است که هیچ مقام دیگری نمی‌تواند خود را به آن حتی مقایسه کند ،وزنه و اعتبار ، و بار فرهنگی و سیاسی پادشاه که عصاره تاریک یک ملت است او را تافته جدا بافته و قهرمان ملی‌ بی‌ بدیل می‌سازد.

    یک رئیس جمهور به من نشان دهید که جاذبه و وزنه یک پادشاه را داشته باشد .

    نام پادشاه خون ایرانیان را به جوش میاورد ، اگر این شازده عقب افتاده و خائن نبود با یک انگشت نظام را سرنگون می‌کرد بدون شلیک حتی یک گلوله فقط با اتکا با جایگاه والای تاریخی یک پادشاه.

    چند بیت اشعار حماسی شاهنامه با نام پادشاه کافیست که خون ایرانیان را به جوش آورده از خود بیخود سازد و سر و جان در راه میهن و پادشاه بیندازند.

    از ایران و توران برآیـد خروش
    جهانی ز خون من آید به جوش

    پاسخحذف
  12. تمام نوشتار‌های روشنگرانه مرا در سایت فیس‌بوکم ملاحظه کنید ،خواهید دید که هیچ کدام از نوشتار‌ها و تحلیل‌های من با نورم رایج تفکر‌های سیاسی و کلیشه‌های رایج همخوانی ندارد .

    چون این نوشتار‌های من از تحقیق و اندیشه مستقل و ملی‌ بر میاید ، با هیچ کدام از الگو‌های فکری ، کمونیست ، سوسیالیست ، و کاپیتالیست همخوانی ندارد.

    برخی‌ اوقات فکر می‌کنم یا من دیوانه هستم یا همه مردم دنیا !

    همه را به یکسان از دم تیغ عدالت میگذرانم.در فیسبوک من میبیند که سیستم فاسد آمریکا را چطور مو شکافی و افشا کرده‌ام ، مو به مو همه با استدلال و تحیق و سند.

    باعث افتخار من هست که نظرتان را بدانم و سپاسگزار می‌شوم اگر هر کجا انتقادی بود به چالش بگیرید تا حقیقت روشن شود و من هم محکی برای خود داشته باشم .

    این هم آدرس فیسبوک من به قسمت کسی‌ها بروید بیش از ۱۵۰ عکس میبیند که همه آنان مقالات طولانی و مفصل تحقیقی در قسمت کامنتر نهاده‌ام .

    آدرس سایت اصلی‌ خود را هم بزنید ، من پیدا نکردم .

    با سپاس از مهر و توجهتان.


    http://www.facebook.com/media/set/?set=a.109277749162930.18901.100002421177106&type=3

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست پرتلاش و پر خروش من سلام

      آقای کاویانی ما هیچ پدیده ای را نمیتوانیم جدا بررسی کنیم زیرا هر پدیده مستقیما با شرایط و دلایلی مرتبط هست ،و چقدر خوب و پسندیده است که بتوانیم شخصیتهای محترم طرف مقابل خود را به نام اصلی خودشان بنامیم و بنگاریم و همچنین این

      پیشنهاد را کمی جدی بگیرید و به ان فکر کنید، در مورد تاریخ ایران هرگز با اطمینان سخن نگوئید و برای سرنخ میتوانید به کتابها وخاطرات تاریخ معاصری که خود شاهد ان بودید نگاهی بکنید و مقایسه کنید که در تمام آنها شدیدا ذکر شده که این وظیفه هست برای میهن و از برای آیندگان و جز راستی نمینویسم ووو ....که در ۵ کتاب یک حادثه یا خاطره ۵ شکل متفاوت و ناهمگون ویا یک شخصیت با ۵ رفتار کاملا مخالف نگاشته شده انهم توسط ناقلان و نگارنده های ایرانی چه رسد به مورخین انگلیسی و روسی و فرانسوی !!!!!!1 و بسیار خوب و خردمندانه است که در مسائل خانوادگی هیچکس اظهار نظری قطعی نکرده و ان را به سیاست و جامعه ربطی ندهیم ،مگر طبق مدرکی که ثبت کند شما حضور مستقیم در آنجا و با ان شخص و دران اتفاق بوده اید ، همانطوری که ازدواج برادر کوچکتر من یا ختنه سوران پسر همسایه شما به به این گفتگوی ما بیربط و بی تاثیر هست و یا نگذاشتن یک نقطه و یا جا انداختن یک حرف در کل نوشته های ما دلیلی بر بیسوادی و نادانی ما نیست و نمیباشد ،به صفحه شما در فیسبوک رفتم و لی متاسفانه فقط تیترها را خواندم که حتما کل مطالب را هم خواهم خواندولی شما هم باید در استفاده از تیغ عدالت بسیار محتاط باشد و همه را با یک تیغ نزنید و نشستن بر مصدر عدالت چیزی بسیار وحشتناک است که هرگز آرزوی نشستن بر ان مصدر را ندارم و نمیکنم ، ولی در فیسبوک پیدا کردن و بد ست آوردن مطالب مشکلتر از وب لاگ میباشد ،امیدوارم که بتوانیم حرمت کلام و قلم و نگارش را در گفتگو ها حفظ کنیم و تمام شخصیتها را بدون توهین و تحقیر و تغییر بنامیم و نقد را دشمنی و خرده گیری ولجاجت و تخریب نکنیم و ندانیم و راستگو و درستکار باشیم و در راه آموختن و آموزش گام برداریم ...از شما سپاسگزارم

      در ضمن : http://kerdarnik.blogspot.jp/

      حذف
  13. بسیار شادمان هستم از اینکه مصاحب خوبی‌ چون شما یافته ام.

    اصلا اینکه کسی‌ چه " نظری " دارد یا با قسم‌های حاضرت عباس چه روایاتی از چه چیز‌های دارد مهم نیست ، مبنا خرد و عدالت است که آن هم یک بیش نیست.

    دو در دو همیشه چهار است و به نظر کسی‌ کاری ندارد ،حقیقت خود را طبق دلبخواه این و آن تغییر نمیدهد ، همچون خورشید فرزان میدرخشد.

    بحث‌ها باید مستند ، خردمندانه و استدلالی باشد ،هیچ پدری کسی‌ مسئول سیاه کاری‌های فرد دیگری نیست حتی اگر فرزند ناخلف خودش باشد ،دودمان ایران را هرمز ، پسر انوشیروان بزرگ به باد داد که باعث شکست ایران در برابر اعراب متجاوز شد،یک سبک مغزی مانند همین شازده بود ،آنچه پدر تاجدارش ساخته بود ویران کرد ، و سر انجام گریخت ، هر سیاستی را که انوشیروان در پیش گرفته بود را وارونه کرد ،هرمز به انوشیروان و شازده سید به محمد رضا شاه چه ؟

    استدلال و منطق ، ریاضیات گفتاری هستند و باز غیر قابل تغییر .

    شما مگر تا به حال دیده اید‌ که شازده سید به نیکی‌ از پادشاهان پهلوی یا پاشاه دیگر یاد کند؟ ا دیده اید‌ کنار یک سمبل ملی‌ ایرانی‌ عکس گرفته باشد ؟ با رضا شاه و مههد رضا شاه؟ ایشان حتی در دفتر کذای خود پرچم و نقشه ایران را ندارد.

    این ما هستیم که او را نخواسته به پادشاهی میچسبانیم و با فتوشاپ کنار ایران و پهلوی‌ها قرار میدهیم .

    ایشان به شدت مذهبی و بیمار گونه خرافاتی هستند، نگاه کنید به نم‌های مسخره فرزندانش ! نور و ایمان ! مسخره نیست؟ اهین به ایرانی نیست؟ آن هم از جانب کسی‌ که یک عمر عاطل و باطل و انگل وار نان پادشاهی را خورده و نمکدان شکسته است.

    حال اگر یک پادشاه بد شد ، پادشاهی بد است؟ خوب رئیس جمهور‌ها که بیشترشان فاسد هستند چه ؟ بیشتر روسای جمهور آمریکا دروغ گوی و خائن به کشورشان بودند .

    میدانید که اساس جمهوری از اول فاسد بوده ؟ جمهوری روم حکومت سّفاک برده داران بوده و همه سران روم برده دار‌های بزرگ بودند ؟ و اصلا برای این جمهوری را بنا گذاشتند که به افترا و تهمت قیصر روم را به تجاوز به پسرکی از اشراف زادگان بنا شد؟اما همه کسان دیگر که پس از قیصر روم در جمهوری روم ،سر کار آمدند ، خیانت ،قتل و تجاوز دستور کار روزانه‌شان بود ؟ به یک شهری می‌رفتند همه را دعوت میکردند که با رهبر جمهوری جشن بگیرند ، همه را مست کرده مردان را میکشتند و به زنان و کودکان تجاوز میکردند ؟

    حتی یک نمونه کوچک نیز در پادشاهی‌ها نخواهید یافت .

    ایران شاهنشاهی هیچ گاه برده نگرفت ، اما جمهور روم اساس قدرت و ثروتش برده داری بود.

    در حالیکه اساس جمهوری روم بر خیانت بنا شده بود ،و تاریخ روم به " ننگ ، شرم ، جنایت و خیانت " معروف است ، برخی همچنان آنرا یک پدیده مدرن و پاک و مردمی میپندارند.

    در صورتیکه داریوش بزرگ در اوج قدرت ، با وضع کردن قوانینی قدرت خود را محدود به نهاد‌های مردمی انتقال داد ،حتی اجازه صدور حکم اعدام را از خود که پادشاه بود سلب کرد ، به جز یک استثنأ " آن هم خیانت به کشور " که بخشیدنی نیست.

    این فقط یک مقأسه کوچک بود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جناب کاویان من هم خرسندم ، اما باز شما به دلایلی که بنظر من جنبه شخصی ان بیشتر از جنبه سیاسی میباشد تکیه میکنید ، آیا منظور شما از شازده سید ،آقای رضا پهلوی هست .....که نام ایشان رضا پهلوی هست .//

      در اول بدانید که نام ایشان ۳۳ سال در جایگاه اولین نفر لیست ترور وزارت اطلاعات ج. ا. میباشد

      با اینکه از نظر منهم هرگونه تعریف کردن از حکومت یا پادشاهی از جانب ایشان اشتباه هست ودستاویز دشمنانشان میشود اما داریم و کوروش و نادر را چندین بار شنیدم ،، نه تابحال تعصب مذهبی در رفتار و گفتار ایشان دیدم و یا شنیدم

      و خرافات که هرگز /لطفا در این مورد مدرک معتبر و مستدل ارائه کنید // انتخاب نام فرزندان مسله ای شخصی هست و به خودم نتوانم اجازه اظهار نظری منفی بدهم و اخلاقا هم مجاز به انتقاد به اینکار نمیباشم /اما نور پارسی و نام زیبائی هست //

      ایشان از ۱۹ سالگی تاکنون فعالترین مخالف ج،اسلامی بوده و هستند .به آمار مصاحبه و سمینار و رادیوئی و تلویزیونی و مقالات چاپ شده توجه کنید ،برای نمکدان شکنی هم مشتاق مدرکم //نظریه شما راجع به بنای جمهوری بی اساس است ،لطفا کتاب جمهوری افلاطون را بخوانید .// اگر اساس حکومتی بر ننگ و شرم و جنایت و خیانت باشد ،فرمان حاکمانش تا بدر ورودی کاخ هم نمیرسد ،در حالیکه امپراطوری روم تا خوزستان را در آنزمان متصرف شده بودند و تمدنی قوی داشتند و واثر های خوبی بجا گذاشتند در هر زمینه ای مخصوصا هنر اثا ری بسیار زیبا که تاکنون برجای مانده دارند // و زمان داریوش بزرگ معاصر با یونان است و آنزمان اصلا روم وجود نداشت و تمدن یونانی حاکم بر غرب بود //و حاکمان اولین از دودمان هخامنشی در تاریخ افرادی بینظیر و منحصر بفردی هستند که تمام دنیا بر این نظر متفق و مشترکند .//و لطفا فقط جواب و مدارک را در مورد آقای پهلوی بدهید ..ممنونم

      حذف
  14. پندار نیک‌ گرامی‌

    منتظر بودم که پس از آنکه از شازده سید ناامید شدید ، دیگر پاسخی ندهید .اما گمان دارید من بی‌ جهت تلاش می‌کنم؟

    یکی‌ از بزرگترین مشکلات ما برای آزادی ایران تکیه ما به رضا پهلوی بود و آخوند‌ها هم از این مساله نهایت سؤ استفاده را کردند .

    اگر این اراده و عتماد به نفس در ایرانیان بود که پس از دیدن سستی‌ها و خیانت‌های شازده به جای لاپوشانی کردن مردانه به پا می‌خواستند و اگر خواهان سامانه پادشاهی بودند ،چاره اندیشی‌ میکردند که چطور می‌توان پادشاهی را بدون شازده رضا به ایران بازگردند ، تا به حال ۱۰۰ بار نظام سرنگون و پادشاهی بازگشته بود.

    شما گمان می‌کنید من که یک طرفدار نظام پادشاهی هستم چرا باید با دانستن این حقایق تلخ باز وقت بگذرام و بنویسم ؟

    پاسخ آن بسیار روشن است ، پادشاهی به ایران با سید رضا نیامده که با او برود ،پادشاهی ،تاجی‌ بر سر ملت است و در انحصار فردی نیست ،و ابزار کاسبی نیست.

    پادشاهی را می‌توان با یک حرکت مردانه بدون شازده سید به ایران بازگرداند ، پادشاهی جاذبه و نیروی فوق‌العاده‌ای دارد و در جذب و بر انگیختن ملت برای قیام یا هر اقدام ملی‌ دیگر معجزه میکند.

    بیش از ۱۵ سال بی‌ وقفه برای بازگردن پادشاهی به ایران در تلاشم ،اما اولین قدم ما گذاشتن از سید رضاست !

    زمانی‌ هزاران یار و طرفدار داشتم ،اما با افشای سید رضا مادر همه مرا ترک کردند ،اکنون هم با چراغ خاموش مطلب را میخوانند ، در دل تائید ،اما نشان نمی‌دهند.

    بار‌ها به اشکال گوناگون فراخوانی به ایرانیان مهنپرست برای بازگشت پادشاهی بدون سید رضا فرستدم ،اما کسی‌ جرات ،اعتماد به نفس توانایی‌ جدا شدن از رویای سراب گونه پادشاهی ، شاهزاده رضا را نداشت.

    بیشتر انسان‌ها به شدت تابع جمع هستند و از خود اراده‌ای ندارند ،مینشینند ببینید اکثریت چه میکنند ، کورکورانه به دنبال آنان بروند.

    تبلیغات و معروفیت نقش بسیار مهمی‌ ایفا میکند که اینرا شازده بسیار سؤ استفاده کرد ،اما آیا کسی‌ که تمام عمر مفید خود را به جنگولک بازی و حرف‌های مفت گذرانده آید در سال ۳۴ ،پا به میدان می‌گذرد؟پس کنار گذاشتن شازده حکم تاریخ است که بر گردن ما نهاده شده است.

    اما به شما و یاران دلسوز و خردمند دیگر مژده‌ میدهم که راهی‌ بسیار روشن و عملی‌ برای بازگشت پادشاهی به ایران به نوان تنها التلرنتیو نظام اسلامی و سرنگونی است ،اما باید گروهی کار کرد ،یکدل و یکزبان تا دیگران را جذب و مجاب کرد.

    اگر بتوانیم جمع حتی کوچک ، اما منسجم و دلسوزی از میهنپرستان را گرد هم آوریم کار آخوند تمام است .

    باور کنید که پادشاهی را می‌توان بدون سید رضا به ایران بازگرداند و نظام اسلامی را با یک اشاره سرنگون کرد.

    اگر خواهان آزادی ایران بازگشت پادشاهی و عزت و افتخار و سربلندی به ایران هستید از سید رضا عبور کنید.

    افسانه سیمرغ را به خاطر بسپارید !

    پاسخحذف
  15. مجمعی کردند مرغان جهان
    آن چه بودند آشکارا و نهان
    جمله گفتند: «این زمان در روزگار
    نیست خالی هیچ شهر از شهریار

    یکدیگر را شاید ار یاری کنیم
    پادشاهی را طلب کاری کنیم»
    پس همه با جایگاهی می آمدند
    سر به سر جویای شاهی آمدند
    هد هد آشفته دل پر انتظار
    در میان جمع آمد بی قرار
    پادشاه خویش را دانسته ام
    چون روم تنها چو نتوانسته ام
    لیک با من گر شما همره شوید
    محرم آن شاه و آن درگه شوید
    هست ما را پادشاهی بی خلاف
    در پس کوهی که هست آن کوه قاف
    نام او سیمرغ سلطان طیور
    او به ما نزدیک و ما زو دور دور
    هست ما را پادشاهی بی خلاف
    در پس کوهی که هست آن کوه قاف
    شیرمردی باید این ره را شگرف
    ز آنکه ره دور است و دریا ژرف ژرف،
    جمله ی مرغان شدند آن جایگاه
    بی قراری از عزت آن پادشاه
    شوق او در جان ایشان کار کرد
    هر یکی بی صبری بسیار کرد
    ما همه مشتی ضعیف و ناتوان
    بی پر و بال و نه تن نه توان
    کی رسیم آخر به سیمرغ رفیع
    گر رسد از ما کسی باشد بدیع»
    هیبتی زان راه بر جان اوفتاد
    آتشی در جان ایشان اوفتاد
    جمله ی مرغان ز هول و بیم راه
    بال و پر پُرخون برآوردند آه
    راه می دیدند پایان ناپدید
    درد می دیدند درمان ناپدید
    و آن همه مرغان همه آن جایگاه
    سر نهادند از سر حسرت به راه
    سال ها رفتند در شیب و فراز
    صرف شد در راهشان عمری دراز
    عالمی بر مرغ می بردند راه
    بیش نرسیدند سی آن جایگاه
    سی تن بی بال و پر، رنجور و مست
    دل شکسته جان شده، تن نادرست
    چون نگه کردند آن سی مرغ زود
    بی شک آن سیمرغ آن سی مرغ بود
    خویش را دیدند سی مرغ تمام
    بود خود سیمرغ سی مرغ تمام
    چون به سوی سیمرغ کردندی نگاه
    بود این سیمرغ این کاین جایگاه
    ور به سوی خویش کردندی نظر
    بود این سیمرغ ایشان آن دگر
    ور نظر در هر دو کردندی به هم
    هر دو یک سیمرغ بودی بیش و کم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست محترم آقای کوروش ،من منتظر مستندات و ماخذ ها و منابع معتبری که شما این مطالب را از آنها اخذ و بیان کردید هستم ،و در فیس بوک هم چیزی ندیدم ،اگر ممکن هست ارسال بفرمایید

      حذف
  16. *سرباز انگلیسی !گاندی که در انگستان و فرهنگ انگلیسی‌ ذوب شده بود ، و به هر دری میزد تا مگر انگلستان او را به عنوان یک نوکر بپذیرد?
    * نلسون ماندلیا هم یک مامور خود فروخته انگلیسی است ?
    * ایشان مشکلات روحی گوناگونی دارند که حتی از پس زندگی‌ شخصی‌ خود بر نمی‌آید و چون اساس را با تربیت اسلامی و توده‌‌ای از مادرشان گرفته این است که آمد همان مادر دروغ میگویند و ریا کاری میکنند.?
    *در مورد نام شاهزاده ،ایشان خودشان را پهلوی نمی‌دانند و همواره نه تنها آنان را نفعی کرده بلکه نهایت دشمنی را در حق این دو پادشاه روا داشته اند.??

    در یکی‌ از مصاحبه‌های اخیر ایشان فرمودند که نام " پهلوی" سرمایه ( کاسبی ) ایشان است و با کسی‌ هم آنرا تقسیم نمیکنند ?????????
    *حتی در مجلس ختم حضور نداشتند ????????
    * بیوگرافی فرح دیبا و سبأق تروریستی و کمونیستی ایشان و فعالیت‌های ضد شاه ایران ?!!
    **تا به حال هیچ کدام از مراسم ملی‌ و میهنی مربوط به ۲ پادشاه را با احترام یاد نکرده است.???

    پاسخحذف
  17. جناب کاویانی بنده چند درخواست از شما کردم که نادیده گرفتن شما یا دلیل بر نخواندن آنهاست و یا بی اعتنائی به آنها ؟

    برای این دلائل که بیشتر دلائل رژیم در تخریب ایشان هست و اکثرا هم در مورد روابط خانوادگی و شخصی ایشان که به من و شما ربطی ندارد و شخصیت سیاسی و کار آئی اجتماعی ایشان که اصل کار است صحبت بفرمایید با دلیل و مدرک و ذکر ان ،خواهشا آدرس نباشد .//

    پاسخحذف