۱۳۹۳ اسفند ۲۷, چهارشنبه

جناب مکارم شیرازی آیا <<عمامه>> هیچ مفهوم عاقلانه ای دارد ؟

「‫آیت الله مکارم شیرازی/ چهارشنبه سوری مفهوم عاقلانه ای ندارد‬‎」の画像検索結果

آقای مکارم شیرازی , آیا پیچیدن و بستن چند متر پارچه که از آن میتوان برای چند کودک شورت و پیژامه دوخت , بر دور سر خودتان هیچ دلیل عقلی و یا مفهوم عاقلانه ای دارد ؟

[[ آخوند مکارم شیرازی در پایان درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به خرافه چهارشنبه سوری اظهارداشتند: چهارشنبه سوری هرسال یک بلایی برای این مملکت است که عده ای به بهانه این که نیاکان ما این کار را انجام می‌دادند اقدام به آتش بازی می کنند که  کنترل هم نمی شود.چهارشنبه سوری مفهوم عاقلانه ای ندارد، کسانی که می خواهند کارهای نیاکان خود را انجام دهند، بدانند که نیاکان کارهای خوبی نیز داشتند آنها را انجام بدهید نیازی به آتش بازی و  این کارها نیست.ایشان بیان داشت: مواد محترقه  باعث می شود عده ای از جوانان دست و صورت و اعضای بدن آنها سوخته شود و یا حتی جان خود را از دست دهند.]]

منبع خبر : http://www.parsine.com/fa/news/231520/%DA%86%D9%87%  

「‫چهارشنبه سوری‬‎」の画像検索結果  「‫چهارشنبه سوری‬‎」の画像検索結果

هر چند که چهارشنبه سوری امسال نیز برگزار شد و گذشت اما برای روشن شدن ذهن ایشان از (( مفهوم عاقلانه ! ]] بنده چند مورد دینی و مذهبی مورد تائید ایشان را ذکر میکنم تا ببینیم ایشان تا چهارشنبه سوری سال آینده میتوانند از عقل خود استفاده کنند و مفهومی عاقلانه برای آنها  پیدا کنند؟

اولین آن همانطور که ذکر کردم << عمامه >> میباشد , بله همان عمامه ای که ایشان بدور سرخود میبندند !

آیا برای خود  ایشان واقعا هیچ دلیل عقلانی برای بستن چند متر پارچه بدور سر خودشان وجود دارد ؟

دیگری , گریه کردن و بر سر و کله کوبیدن و قمه زدن و ایجاد جراحت در اعضای بدن برای کسیکه هزار و چند سال قبل کشته شده میباشد , آیا واقعا این رفتار هیچ دلیل عقلانی و یا مفهوم عاقلانه ای دارد و چگونه میتوان آنرا با علم امروزی توجیه کرد ؟

و یکی دیگر , اجرای حد و مجازات های شرعی  و حکم ارتداد است !

در حالیکه در جامعه قوانین مدون و اجتماعی قابل قبولی وجود دارد و با توجه به اصل  معاد و روز قیامت و همچنین تاکید خداوند بر حسابرسی و بازبینی اعمال خیر و شر بندگان و قضاوت و محاکمه همه بندگان در صحرای محشر و در روز قیامت در کتاب قرآن , آیا اجرای چنین مجازات ها و دادن چنین فتاوی ازجانب روحانیون هیچ دلیل عقلی و مفهومی عقلانی دارد ؟

آیا این فتاوی و احکام کاملا بیمورد و بدور از عقل  و درست بر خلاف خواسته و اراده خدا و فضولی در امور الهی نیست ؟

چرا که اگر خدا چنین وظیفه ای را برای آنها تعیین کرده باشد  دیگر نیازی به معاد و روز قیامت و حساب ذره خیرا یره و ذره و شرا یره نبود؟!

و فکر نمیکنم که سطح فکر خدا در حد و اندازه سطح فکر جناب مکارم باشد و بخواهد دوباره کاری بکند و کارهای احمقانه انجام دهد !!

موارد  بیشمار دیگری نیز وجود دارد که بخاطر رم نکردن و در نرفتن ایشان عجالتا به همین سه نکته بسنده میکنیم ...من الله التوفیق      

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر